Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI 2005 BİLDİRİLER KİTABI

ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI 2005 BİLDİRİLER KİTABI

Liste Fiyatı : 20,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 2,44TL
376
362249
ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI 2005 BİLDİRİLER KİTABI
ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI 2005 BİLDİRİLER KİTABI
MMO Yayınları
20.00

TMMOB Makina Mühendisleri Odası uzmanlık alanlarında (Sanayi, Bilim, Teknoloji, Üretim, Doğal Kaynaklar, Mühendislik Eğitimi vb.) yaşanan sorunları ülke ve toplum sorunlarının ayrılmaz bir parçası olarak görmektedir.
Odamız; çalışma ilkeleri ışığında meslek, meslektaş ve öğrenci üye sorunları hakkında halktan, emekten, demokratikleşmeden yana çalışmaları yürütmektedir. Özelde mühendislik eğitiminin genelde ise üniversite öğretiminin bağımsız, demokratik, bilimsel bir eğitim olmasını savunmaktadır.
1 Mart 2005 tarihi itibarıyla Öğrenci üye sayısı 5.000’i aşmış olan Odamız her dönem öğrenci üye kurultayları düzenlemektedir.
Makina Mühendisleri Odası’na üye makina, endüstri, işletme, uçak, havacılık, uzay ve üretim mühendisliği bölümlerinde okuyan öğrencilerle birlikte 8 Mayıs 1999 tarihinde gerçekleştirilen birinci kurultayda; Nasıl bir Üniversite İstiyoruz?, Nasıl Bir Mühendislik Eğitimi İstiyoruz?, Odanın Mesleki ve Toplumsal Alanlardaki Yeri
başlıkları altında üniversitelerin yapısını tanımlayarak mühendislik eğitiminin niteliğinin nasıl olması gerektiğini ortaya çıkardık. Bu başlıkları detaylı olarak inceledikten sonra yarınlarımızda üyesi ve yöneticisi olacağımız meslek örgütümüzün mesleki ve toplumsal alanlardaki yerini biz öğrenci gözü ile tanımladık ve bu doğrultuda bugüne kadar çalışmalar yürüttük.
17 Mart 2001 tarihinde gerçekleştirdiğimiz ikinci kurultayda “Küreselleşme ve Üniversiteler” başlığı altında son yılların popüler söylemiyle küreselleşme sürecinin genel olarak eğitime etkileri ile üniversitelerin yeniden yapılanmasını inceleyerek biz öğrencileri bekleyen sorunlara hazırlıklı olmak için örgütlenmenin gerekliliğini bir kez daha vurguladık.
8 Mart 2003 tarihinde gerçekleştirdiğimiz üçüncü kurultayda “Üniversiteler ve Bilim Neye Hizmet Etmeli?” başlığı üniversiteleri mevcut durumu karşılaştırmalı olarak irdelenip genelde üniversitelerin ve bilimin halkın yararına sunulması gerektiğini ifade ettik.
13 Mart 2005 tarihinde bilimsel, özerk ve demokratik üniversite için dördüncüsü yapılan Öğrenci Üye Kurultayı 2005’te, “Mühendislik Eğitiminin Sorunları ve Mühendisliğin Geleceği” başlığı altında öğrencilerimizin bakış açısı ile üniversitelerin ve mühendislik eğitiminin sorunları irdelenmiş ve çözüm yolları aranmıştır.
Bilindiği gibi bu yıl gerçekleştirmiş olduğumuz kurultayda geçmiş dönemlerden daha farklı bir yöntem izledik. Kurultayımızın ana başlığı olan “Mühendislik Eğitiminin Sorunları ve Mühendisliğin Geleceği”ni, Üniversite Bileşenlerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri (Staj, Barınma, Ulaşım, Eğitim, Laboratuvar, Sosyal Tesisler vb.), Mühendislikte ve Eğitimde Yeniden Yapılanma, İşsizlik ve İstihdam, Mühendislik ve Etik, Mühendisliğin Toplumsal Sorumluluğu ve Örgütlenme alt başlıklarıyla yerel kurultaylarda tartıştık.
Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Eskişehir, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Mersin, Trabzon ve Zonguldak Şubelerinde, toplam 15 bölgede gerçekleştirmiş olduğumuz yerel kurultaylardaki tartışmalar ışığında sorunlara çözüm önerileri oluşturduk. Bu yerel kurultaylara toplam 2.000 öğrenci üyemiz katılmış ve önerilerini kürsülerden ifade etmişlerdir.
12 Mart 2005 tarihinde Merkez Öğrenci Üye Komisyonu ve Öğrenci Üye Kurultayı Yürütme Kurulu üyeleri ve üniversite temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirmiş olduğumuz atölye çalışmasında yerel kurultaylarda oluşturulan görüşleri bir araya getirerek merkezi rapor oluşturulmuştur.
Üniversitelerin makina, endüstri, işletme, uçak, uzay, havacılık bölümlerinde öğrenim gören öğrenci üyelerimize, ülkemizdeki mühendislik eğitimi ve üniversitelerde yaşanan sorunların, meslek alanlarımıza ilişkin gelişmelerin öğrenci üyelere yansımasını, eğitim sorunlarına ve çözümlerine dair düşüncelerini, önerilerini ortaya koyarak tartışabilecekleri özgür bir platform açmak amacıyla 13 Mart 2005 tarihinde Atatürk Spor Salonunda 3500 öğrenci üyemizin katılımı ile gerçekleştirmiş olduğumuz Öğrenci Üye Kurultayında;
Mühendislik Eğitiminin sorunlarını tespit ederek eğitimin nasıl olması gerektiğini ortaya çıkararak mühendisliğin geleceği, Günümüz dünyasında küreselleşme süreciyle birlikte yaşanan en büyük sorunlardan biri olan yabancılaşma, işsizlik ve istihdam konularını incelemek ve bunların mühendislik eğitimiyle ilişkisinin ortaya çıkarılması, Mühendislik ve etik konusunu öğrenci üyelerimize aktarmak, mühendisin toplumsal sorumlulukları, Siyasal iktidarların üniversiteyi oluşturan öğrencileri, üniversite çalışanlarını ve öğretim elemanlarını yıllardır yok sayarak yürütmekte olduğu politikalara alternatif oluşturulması, konularında söylenenlerin kamuoyuna duyurulması benimsenmiştir.
Hazırlamış olduğumuz bu kitabın yararlı olacağı düşüncesi ile Öğrenci Üye Kurultayı çalışmalarında emeği geçenlere, raporlar hazırlayan komisyonlarımıza, kurultaya katılım sağlayan Öğrenci Üyelerimize, buradaki tartışmaları kitap haline getiren yayın birimimize teşekkür ediyoruz.
 

Yayın No: 376
  • Açıklama
    • TMMOB Makina Mühendisleri Odası uzmanlık alanlarında (Sanayi, Bilim, Teknoloji, Üretim, Doğal Kaynaklar, Mühendislik Eğitimi vb.) yaşanan sorunları ülke ve toplum sorunlarının ayrılmaz bir parçası olarak görmektedir.
      Odamız; çalışma ilkeleri ışığında meslek, meslektaş ve öğrenci üye sorunları hakkında halktan, emekten, demokratikleşmeden yana çalışmaları yürütmektedir. Özelde mühendislik eğitiminin genelde ise üniversite öğretiminin bağımsız, demokratik, bilimsel bir eğitim olmasını savunmaktadır.
      1 Mart 2005 tarihi itibarıyla Öğrenci üye sayısı 5.000’i aşmış olan Odamız her dönem öğrenci üye kurultayları düzenlemektedir.
      Makina Mühendisleri Odası’na üye makina, endüstri, işletme, uçak, havacılık, uzay ve üretim mühendisliği bölümlerinde okuyan öğrencilerle birlikte 8 Mayıs 1999 tarihinde gerçekleştirilen birinci kurultayda; Nasıl bir Üniversite İstiyoruz?, Nasıl Bir Mühendislik Eğitimi İstiyoruz?, Odanın Mesleki ve Toplumsal Alanlardaki Yeri
      başlıkları altında üniversitelerin yapısını tanımlayarak mühendislik eğitiminin niteliğinin nasıl olması gerektiğini ortaya çıkardık. Bu başlıkları detaylı olarak inceledikten sonra yarınlarımızda üyesi ve yöneticisi olacağımız meslek örgütümüzün mesleki ve toplumsal alanlardaki yerini biz öğrenci gözü ile tanımladık ve bu doğrultuda bugüne kadar çalışmalar yürüttük.
      17 Mart 2001 tarihinde gerçekleştirdiğimiz ikinci kurultayda “Küreselleşme ve Üniversiteler” başlığı altında son yılların popüler söylemiyle küreselleşme sürecinin genel olarak eğitime etkileri ile üniversitelerin yeniden yapılanmasını inceleyerek biz öğrencileri bekleyen sorunlara hazırlıklı olmak için örgütlenmenin gerekliliğini bir kez daha vurguladık.
      8 Mart 2003 tarihinde gerçekleştirdiğimiz üçüncü kurultayda “Üniversiteler ve Bilim Neye Hizmet Etmeli?” başlığı üniversiteleri mevcut durumu karşılaştırmalı olarak irdelenip genelde üniversitelerin ve bilimin halkın yararına sunulması gerektiğini ifade ettik.
      13 Mart 2005 tarihinde bilimsel, özerk ve demokratik üniversite için dördüncüsü yapılan Öğrenci Üye Kurultayı 2005’te, “Mühendislik Eğitiminin Sorunları ve Mühendisliğin Geleceği” başlığı altında öğrencilerimizin bakış açısı ile üniversitelerin ve mühendislik eğitiminin sorunları irdelenmiş ve çözüm yolları aranmıştır.
      Bilindiği gibi bu yıl gerçekleştirmiş olduğumuz kurultayda geçmiş dönemlerden daha farklı bir yöntem izledik. Kurultayımızın ana başlığı olan “Mühendislik Eğitiminin Sorunları ve Mühendisliğin Geleceği”ni, Üniversite Bileşenlerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri (Staj, Barınma, Ulaşım, Eğitim, Laboratuvar, Sosyal Tesisler vb.), Mühendislikte ve Eğitimde Yeniden Yapılanma, İşsizlik ve İstihdam, Mühendislik ve Etik, Mühendisliğin Toplumsal Sorumluluğu ve Örgütlenme alt başlıklarıyla yerel kurultaylarda tartıştık.
      Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Eskişehir, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Mersin, Trabzon ve Zonguldak Şubelerinde, toplam 15 bölgede gerçekleştirmiş olduğumuz yerel kurultaylardaki tartışmalar ışığında sorunlara çözüm önerileri oluşturduk. Bu yerel kurultaylara toplam 2.000 öğrenci üyemiz katılmış ve önerilerini kürsülerden ifade etmişlerdir.
      12 Mart 2005 tarihinde Merkez Öğrenci Üye Komisyonu ve Öğrenci Üye Kurultayı Yürütme Kurulu üyeleri ve üniversite temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirmiş olduğumuz atölye çalışmasında yerel kurultaylarda oluşturulan görüşleri bir araya getirerek merkezi rapor oluşturulmuştur.
      Üniversitelerin makina, endüstri, işletme, uçak, uzay, havacılık bölümlerinde öğrenim gören öğrenci üyelerimize, ülkemizdeki mühendislik eğitimi ve üniversitelerde yaşanan sorunların, meslek alanlarımıza ilişkin gelişmelerin öğrenci üyelere yansımasını, eğitim sorunlarına ve çözümlerine dair düşüncelerini, önerilerini ortaya koyarak tartışabilecekleri özgür bir platform açmak amacıyla 13 Mart 2005 tarihinde Atatürk Spor Salonunda 3500 öğrenci üyemizin katılımı ile gerçekleştirmiş olduğumuz Öğrenci Üye Kurultayında;
      Mühendislik Eğitiminin sorunlarını tespit ederek eğitimin nasıl olması gerektiğini ortaya çıkararak mühendisliğin geleceği, Günümüz dünyasında küreselleşme süreciyle birlikte yaşanan en büyük sorunlardan biri olan yabancılaşma, işsizlik ve istihdam konularını incelemek ve bunların mühendislik eğitimiyle ilişkisinin ortaya çıkarılması, Mühendislik ve etik konusunu öğrenci üyelerimize aktarmak, mühendisin toplumsal sorumlulukları, Siyasal iktidarların üniversiteyi oluşturan öğrencileri, üniversite çalışanlarını ve öğretim elemanlarını yıllardır yok sayarak yürütmekte olduğu politikalara alternatif oluşturulması, konularında söylenenlerin kamuoyuna duyurulması benimsenmiştir.
      Hazırlamış olduğumuz bu kitabın yararlı olacağı düşüncesi ile Öğrenci Üye Kurultayı çalışmalarında emeği geçenlere, raporlar hazırlayan komisyonlarımıza, kurultaya katılım sağlayan Öğrenci Üyelerimize, buradaki tartışmaları kitap haline getiren yayın birimimize teşekkür ediyoruz.
       

      Yayın No: 376
      Stok Kodu
      :
      376
      Sayfa Sayısı
      :
      113
      Basım Yeri
      :
      Ankara
      Basım Tarihi
      :
      2005
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      10,40   
      20,80   
      3
      7,07   
      21,20   
      6
      3,60   
      21,60   
      9
      2,44   
      22,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      20,00   
      20,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat